Τρίτη, 24 Ιανουαρίου 2017

ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΜΑΧΗΣ ΤΩΝ ΘΕΡΜΟΠΥΛΩΝ


     Οι μαθητές βλέποντας τον σχηματισμό τον σχηματική αναπαράσταση της περιοχής των Θερμοπυλών κλήθηκαν να απαντήσουν για ποιο λόγο οι Έλληνες επέλεξαν το συγκεκριμένο σημείο για γίνει η μάχη. Αφού ανακαλύψαν την απάντηση, ξεκινησε η εξιστόρηση των γεγονότων. Οι μαθητές κινούσαν τα πιόνια (μπλε και πράσινα καπάκια) και αναπαριστούσαν το τι συνέβη στην μάχη των Θερμοπυλών (480 π.Χ). Κάποια στιγμή εμφανίζεται και ο Εφιάλτης στο στρατόπεδο των Περσών που οδηγεί τους Πέρσες από ένα μυστικό πέρασμα προ των Ελλήνων. Έτσι, οι Πέρσες κατάφεραν να περικυκλώσουν και να σκοτώσουν τους 300 Σπαρτιάτες που είχαν μείνει να υπερασπιστουν τις Θερμοπύλες.
Πέρσες: Άσπρα καπάκια
Έλληνες: Μπλε καπάκια



















Οι Θερμοπύλες αποτελούν παράδειγμα ηρωϊσμού των ελεύθερων ανδρών που υπερασπίζονται την πατρίδα τους και την ελευθερία τους.

Η ελευθερία ήταν η κύρια ιδέα για τους Έλληνες και οδήγησε στην αντίσταση τους στις Θερμοπύλες, στη Σαλαμίνα και στις Πλαταιές.

Ο Σιμωνίδης ο Κείος, μετά τη μάχη, έγραψε ένα από τα πιο γνωστά επιγράμματα. Το επίγραμμα λέγει τα πάρακατω (σύμφωνα με τον Ηρόδοτο):
Ὦ ξεῖν', ἀγγέλλειν Λακεδαιμονίοις ὅτι τῇδε
κείμεθα, τοῖς κείνων ῥήμασι πειθόμενοι.
(Ω ξένε, ανάγγειλε στους Λακεδαιμόνιους ότι εδώ
ταφήκαμε, υπακούοντας στα προστάγματά τους.)


Οι μαθητές της Δ' τάξης: Αίαντας, Άρτεμις, Δανάη, Δημήτρης, Ελένη, Κωνσταντίνα Λ., Κωνσταντίνα Τ., Λυδία, Μαρία, Μιχάλης Κ., Μιχάλης Τσ., Νάσια, Νικόλας, Ντένις, Παναγιώτης, Ριάνα, Τιμοτέι, Χάρης.
Η δασκάλα: Ντόνα Δέσποινα







1 σχόλιο: