Πέμπτη 19 Ιανουαρίου 2017

«Αν ήσουν ο Μιλτιάδης... πώς θα ενεργούσες;»


Η συγκεκριμένη δραστηριότητα πρόκειται για ένα παιχνίδι ερωτήσεων όπου οι μαθητές ανακαλύπτουν το τι συνέβη κατά τη δεύτερη εκστρατεία των Περσων κατά των Ελλήνων. Οι μαθητές της Δ'τάξης μπήκαν στη θέση του Έλληνα στρατηγού Μιλτιάδη και ανακαλύψαν τις στρατηγικές που σκέφτηκε για να νικήσει τον πολυάριθμο στρατό των Περσών στη μάχη που διεξήχθη στον Μαραθώνα (490 π.Χ). Οι αρχικές ερωτήσεις αφορούσαν στην αναζήτηση της κατάλληλης τοποθεσίας για τη διεξαγωγή της μάχης, ενώ οι επόμενες στο στρατηγικό σχέδιο παράταξης του στρατού των Ελλήνων και τη συμπεριφορά των στρατιωτών κατά τη διάρκεια της μάχης. 
Το μάθημα τελειώνει με τη συμπλήρωση του κόμιξ για τη μάχη του Μαραθώνα και τη δημιουργία μακέτας αναπαράστασης της μάχης.

Ο Μιλτιάδης παρατάσσει τον στρατό του ενισχύοντας τα πλαϊνά και έχοντας αδύναμο το κέντρο.

Τα πλαϊνά με ευκολία καταφέρνουν να νικήσουν τους Πέρσες στρατιώτες. Στην κεντρική γραμμή η κατάσταση είναι πιο δύσκολη.
                               

Οι Έλληνες στρατιώτες βλέποντας την πίεση στο κέντρο επιστρέφουν και περικυκλώνουν τους Πέρσες της κεντρικής πτέρυγας.




Όσοι από αυτούς γλιτώσουν αλλά και αυτοί που οπισθοχώρησαν αναζητούν την σωτηρία τους στα πλοία. Οι Έλληνες τους καταδιώκουν.


Οι Πέρσες ξεκινάν για την Αθήνα. Ο Μιλτιάδης στέλνει τον πιο γρήγορο από τους στρατιώτες τους να τους ειδοποιήσει για τη σπουδαία νίκη τους.

Το παιχνίδι ερωτήσεων βρίσκεται στον παρακάτω σύνδεσμο: http://aesop.iep.edu.gr/node/12415/3149

Συμπλήρωστε το κόμιξ σε έγχρωμη μορφή στο παρακάτω σύνδεσμο: http://aesop.iep.edu.gr/node/12415/4211


Οι μαθητές της Δ' τάξης: Αίαντας, Άρτεμις, Δανάη, Δημήτρης, Ελένη, Κωνσταντίνα Λ., Κωνσταντίνα Τ., Λυδία, Μαρία, Μιχάλης Κ., Μιχάλης Τσ., Νάσια, Νικόλας, Ντένις, Παναγιώτης, Ριάνα, Τιμοτέι, Χάρης.
Η δασκάλα: Ντόνα Δέσποινα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου